Food Review: Madam Kwan's

Siapa yang kenal saya sure tahu yang saya memang tak makan banyak benda, contohnya macam seafood, udang, sotong semua. Atapun macam ayam, saya makan part yang ada isi sahaja, itu pun bukan isi yang macam dekat bahagian drumstick tu. Itu bukan mengada², itu hanyalah diri saya.

Tapi salah satu azam saya tahun ini adalah ingin mencuba makan makanan yang boleh dimakan, yang halal, yang saya tak pernah nak makan.

Madam Kwan's. Selalunya kalau saya pergi tempat makan yang macam ni, saya akan bukak page belakang sekali, part 'Dessert' atau 'Appetizer' sebab kebanyakan makanan yang ada memang saya tak makan samada sebab tak penah makan atau terlalu berat.

 

So, saya pilih NASI BOJARI atas cadangan abang saya. Nasi ni dihidangkan dengan rendang daging, udang dan ayam drumstick. Saya tak makan ayam drumstick, then saya request untuk bahagian dada, tapi tak boleh, so terpaksa pasrah je -_-

Kali pertama dapat NASI BOJARI ni, apa yang saya fikir adalah "Besarnya ayam ni. Macam mana nak makan? Macam mana nak habiskan?".

Yummy!
Abang siap bagi moral support dengan gelakkan saya. Siap bagitau "Ok ke? Toilet ade kat belakang sana." And, ambil gambar lagi. Lepastu post kat facebook. Baguslah die ni kan. Bukan nak tolong ajar ke, tolong kupaskan ke *Eh? Kupaskan? Apakah?*.


Seriously muka saya nampak fokus gila nak mencari part isi ayam untuk dimakan. Susahnyaaaa! Macam mana orang makan selalunya?

And, tetiba ternampak... UDANG! HAHA. Seriously, kalau tak makan, sayang la pulak kan. Dah la abang pun allergy udang. Terfikir, "Kenapa bukan aku yang allergy kat udang eh?". Tapiii, saya makan udang ni, bersama dengan nasik dan dengan rendang daging yang dia bagi.


At last! Habis punn. Burp! Alhamdullilah. Done satu azam nak makan ayam part lain dan udang. And btw, udang tak sedap. Atau itu memang rasa sebenar udang? HAHA


 Till then. Nak try makan char kway teow pulak nanti. Insha Allah :D

 

Post a Comment

2 Comments

Unknown said…
Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)
Bro Framestone said…
tudung ini ke yang masuk dalam kuali Astro tue....

www.broframestone.com

FOLLOWERS