Review Filem: Guardians Of The Galaxy

Hai and Hello :)

Baru-baru ni berpeluang untuk menonton filem Marvel yang terbaru iaitu filem "Guardians Of The Galaxy" lakonan Chris Pratt , Bradley Cooper , Vin Diesel , Lee Pace , Karen Gillan , Benicio Del Toro , Djimon Hounsou , Michael Rooker , John C. Reilly John C. Reilly dan ramai lagi.


SINOPSIS FILEM
Credit to Wayang Kini 
Guardians of the Galaxy mengisahkan sekumpulan penjenayah antara galaksi yang disatukan, pada mulanya, atas dasar kepentingan peribadi masing-masing. Kumpulan ini diketuai oleh Peter Quill, seorang manusia dari bumi yang 26 tahun lalu diculik oleh kumpulan askar upahan semasa kecil.

Peter yang berjaya mendapatkan artifek bernilai bernama “Orb” dengan tujuan untuk menjualnya. Dengan tidak disangka Orb mempunyai kuasa luar biasa yang mampu memusnahkan galaksi jika berada di tangan pihak tak bertanggungjawab. Ia juga menjadi punca mereka ditangkap dan kemudiannya bersatu menjadi satu pasukan bagi menyelamatkan galaksi.


REVIEW FILEM

Gabungan aksi, sedih, persahabatan, kerjasama dan banyak lagi elemen kemanusiaan yang digabungkan menjadikan filem ini sangat menarik bagi aku. Watak Groot sememangnya menjadi salah satu watak yang paling aku suka. Dah macam Trent Protector dalam Dota 2 dah.

Antara bahagian menarik dalam filem ini yang paling aku suka adalah bila ada part Groot sanggup korbankan nyawa dia (walaupun dia pokok) untuk selamatkan nyawa kawan-kawan dia. Part ni lah yang aku rasa nak nangis.

Bintang: ★★★★☆



 

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS