Travel ke SEEngapore dengan Traveloka Promo Code

Hai dan Assalamualaikum korang,

Semenjak tayangan filem Crazy Rich Asian, semakin hot pula orang nak melancong ke Singapura. Walaupun negara ni kecil, tapi banyak yang kita boleh teroka tau. Baru-baru ini saya ke Singapura, itinerary akan saya kongsikan nanti.

Tapi sekarang saya nak kongsikan dengan korang, macam mana nak dapatkan tiket penerbangan sekali dengan penginapan dengan harga yang berbaloi di sana dengan menggunakan Traveloka dan kod promo kempen Travel ke SEEngapore!


Saya memang selalu pakai Traveloka, tak kisah la secara online atau dari aplikasi dia. Bagi  saya Traveloka ni best sebab mereka memang pakar dalam bab-bab percutian macam ni. Senang sangat nak jumpa deal murah kat dalam tu.

Untuk korang yang tak kenal lagi dengan Traveloka, aplikasi popular di Malaysia, Traveloka adalah “one-stop travel app” yang menawarkan kemudahan untuk perancangan perjalanan dan percutian ke mana-mana lokasi yang korang nak pergi.

Antara sebab kenapa saya suka nak guna aplikasi Traveloka adalah kerana setiap tempahan yang kita buat tiada cas tambahan. Itu paling saya suka, sebab kadang-kadang lepas kita tengok harga hotel memamg murah, tetapi tiba je nak kena bayar macam-macam cas lain.


Saya dah sampai ke lokasi perkahwinan dalam cerita Crazy Rich Asian tu. Memang betul-betul crazy pun Gardens by the Bay ni. Nasib saya pun best juga sebab sempat tengok pertunjukan light show dia yang hanya ada 2 kali saja sehari.

 Tawaran Hebat Sempena SEEngapore - For a roaring good time!

Bermula pada 1 September 2018, berlangsungnya kempen SEEngapore - For a roaring good time! di aplikasi Trevaloka di telefon pintar dan juga aplikasi mereka di laman web Traveloka. Masa ini lah korang boleh dapatkan tawaran hebat untuk ke Singapura.

- Diskaun RM50 penerbangan pergi-balik dari lapangan terbang di Malaysia ke Singapura.
- Diskaun tempahan hotel di Singapura sehingga 20%

Tempoh tempahan: 1 September 2018 hingga 30 September 2018 (tertakluk kepada perubahan)
Tempoh Perjalanan: Bila-bila masa. Best kan boleh beli dulu, plan kemudian.



Oh, jangan lupa singgah ke Palawan Beach yang terletak di Resorts World Sentosa untuk ke titik paling utara dalam peta Asia. Rare tau kat sini, nak mandi laut pun boleh.

Cara membuat tempahan di aplikasi Traveloka secara dalam talian dan di aplikasi telefon pintar: 

1) Pilih penerbangan dan gunakan kupon kod “GOSG” sewaktu pembayaran.
2) Pilih hotel yang mempunyai diskaun 20% dari harga asal daripada senarai hotel yang terlibat.

Tapi ingat tau, promosi MYR50 hanya sah untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia ke Singapura dalam satu booking ID. Jangan pula beli tiket pergi saja, nanti tak dapat la diskaun tu.


Seriously melancong ke Singapura memang mudah. Banyak kemudahan awam ada kat sana, ada MRT/MRT, teksi dan bas pun ada. Korang hanya perlu tahu alamat je, senang nak cari lokasi tu nanti.

Masa book, pilih je lokasi mana korang nak tidur, Orchard? Geylang? Bugis? Little India? Chinatown? HarbourFront? even di kawasan Marina Bay pun ada tahu. Tinggal nak rajin cari mana deal yang paling best aje.

Jadi, jom ambil passport dan tempahlah tiket penerbangan dan bilik untuk korang bercuti di Singapura sementara ada tawaran dan kos promosi daripada Traveloka!

(Klik link diatas untuk kod promo).

Till then,

Post a Comment

20 Comments

cre8tone said…
Wow! so nice to travel to Sg with traveloka.. looks enjoyable... save with promo code!
Cik Lily Putih said…
wah Traveloka ni suka tau buat promosi time cuti-cuti panjang ni, walaupun Singpore tuh dekata tapi lama betul kak lily tak pi ermm kene fikir-fikir gak ni ek
5 Little Angels said…
Thanks for the infor. Will use the promo code to save for my trip to Singapore.
Fadzi Razak said…
Nasib baik tengah sarat pregnant sekarang. Kalau tak memang dah grab opportunity ni sebab husband nak sangat pergi singapore. Asal plan nak pergi je, mesti ada halangan huhuhuh
Aisya Ismail said…
Bestnya pergi bercuti. last time pergi zaman muda mudi lagi. tapi tak pernah pergi Singapore naik flight.
Mawardi Yunus said…
tahun ni belum berkesempatan ke Singapore lagi, nampak tawaran ni menarik. siap ada diskaun lagi tu. nanti naka try la
Airah Syahirah said…
best bila ada promo macam ni.airah yang tak pernah pergi singapore boleh plan trip siap2 sebab murah
iam.umifuzy said…
memang betul Traveloka pakar dalam percutian hehe. Bila baca pasal Singapore ni rindu nak ke sana lagi..tapi kali ni nak pergi dengan family..
Hanny Abdullh said…
Minggu ni baru nak masuk singapore..tapi tak pakai traveloka sb balik hari je..gi sana gan keta sb nak jalan2 cari makan je..hehehe
nikkhazami said…
ramai yang guna traveloka. sebab bukan setakat hotel je murah, tiket flight pun ada diskaun
Nak pergi Singapore hujung bulan Oktober, terima kasih bagi tips-tips ni. Sy tempah dkt bulan ni ya.
apekinahdotcom said…
Ni yang nak pergi Singapore sekarang ni haha. Traveloka ni saja tau kalau buat promo mesti best-best. Rugi pulak rasanya tak grab sekarang.
Lia Hasty said…
Rindunya nak ke singapore lagi. Banyak tenpat tak explore .Lepas ni ke sana lahi boleh pergi tmpt Yang zayani suggest kan .
Rawlins GLAM said…
Betul la. Terus berangan nak jadi macam keluarga Young bila ke Singapore kan. Thanks sebab share info - kebetulan nak pergi ke Singapore hujung bulan nie
Wah menarikla pakej yang ditawarkan. Memang berbaloi dgn traveloka. Bawa rombongan satu famili best ni
Zharif Azis said…
walaupun Singapura berjiran dengan kita, tapi suasana ketika berada di sana sangat berbeza kan. Serious lain. Bestlah traveloka tengah buat promo nie. Tambah2 bulan september nie banyak cuti, jom ke SEEngapore !
cindyrina said…
I love the trip to Singapore early this year. Traveloka punya harga memang berpatutan and convenient too.
Mamacha said…
xpernah guna traveloka..lepas ni boleh cuba lah.

CARA HILANGKAN SAKIT GIGI
Sebrinah Yeo said…
YAY! Got code! Can cuti cuti to SIngapore soon with my family! Thanks for sharing
myfancyblog said…
Seronok bercuti ke Singapore, blhlah guna Cara traveling ni, xpyh nk susah-susah beli ticket kat kaunter sbb blh beli online. Visit my blog" www.keunggulanwanita.com

FOLLOWERS