Buat Rawatan Rambut Gugur di Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, 

Ramai wanita dan lelaki di seluruh dunia mengalami masalah kebotakan atau rambut gugur. Rambut yang gugur dapat menurunkan kepercayaan diri dan mempengaruhi penampilan seseorang. Namun, dengan melakukan rawatan rambut yang tepat, masalah ini dapat diatasi.

Saya pun lately rambut banyak gugur tiba-tiba je. Bila sikat atau syampu rambut, nampak rambut banyak sangat gugur sampai rasa down. Rasanya salah satu sebab punca rambut saya gugur adalah sebab ikat rambut terlalu lama dan jarang cuci rambut.

Rawatan rambut adalah satu cara yang penting untuk memelihara kesihatan rambut kita. Kalau masa muda tak jaga, nanti tua dah jadi botak awal. Dengan memilih klinik aesthetic yang tepat, kita dapat memperbaiki masalah rambut dan menjaga rambut agar tetap sihat dan bersinar.

Makanya saya mencari klinik mana yang ada buat Rawatan Rambut di Kuala Lumpur (KL) dan Klinik Aesthetic Wangsa Maju, Gombak, Setapak, Kuala Lumpur dan saya jumpa banyak good review tentang pengalaman buat rawatan rambut gugur di Klinik Dr Bazilah

Buat Rawatan Rambut Gugur di Klinik Dr Bazilah KL | Hair Loss Treatment at Klinik Dr. Bazilah KL

Cara Atasi dan Tips Rambut Gugur - Buat Rawatan Rambut Gugur di Klinik Dr Bazilah KL

Cara Atasi dan Tips Kurangkan Rambut Gugur
punca rambut gugur yang ramai orang tak tahu

Berikut adalah beberapa cara untuk mengatasi dan kurangkan rambut gugur yang pernah saya cuba sebelum ini dan boleh membantu dalan mengurangkan masalah rambut gugur:

🌸 Jaga kebersihan kulit kepala
Yang ini paling penting. Sepatutnya kita kena cuci kulit kepala selang 2-3 hari sekali terutamanya untuk mereka yang bertudung. Kulit kepala yang kotor dan berminyak dapat memburukkan lagi masalah rambut gugur. Saya cuba 3 hari sekali, dan memang banyak membantu masalah rambut gugur saya.

🌸 Perbaiki cara permakanan
Pola makan yang buruk atau tidak seimbang juga mempengaruhi masalah hormon, kulit kepala dan rambut gugur. Pastikan korang juga ambil makanan yang kaya dengan nutrisi seperti protein, zat besi, vitamin B dan C untuk membantu menguatkan lagi rambut dan kulit kepala.

🌸 Gunakan produk rawatan dan syampu rambut yang tepat
Gunakan produk rawatan dan syampu rambut yang sesuai dengan jenis rambut korang. Rajin-rajinkan baca bahan ingredient didalam syampu atai perapi rambut untuk tahu kandungan tu sesuai atau tidak dengan rambut dan kulit kepala korang. Boleh try and error juga untuk tengok yang mana sesuai.

🌸 Jangan selalu sikat rambut
Untuk mereka yang terutamanya berambut panjang, korang tahu tak yang sebenarnya tak elok kalau korang selalu sikat rambut? Sebab ini boleh buatkan rambut korang menjadi kering dan rapuh, sampai boleh banyak gugur rambut. Ada doktor recommend cukup sikat rambut dalam 2-3 kali seminggu.

🌸 Jangan tarik rambut kuat-kuat
Tarik rambut dengan kuat especially semasa tengah sikat rambut atau masa korang nak ikat rambut pun salah satu sebab kenapa rambut gugur. Sebaiknya gunakan sikat rambut yang bergigi lebar atau jangan terlalu kuat ikat rambut korang.

Buat Rawatan Rambut Gugur di Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur

🌸 Buat rawatan rambut gugur di klinik rawatan rambut dan klinik aesthetic Kuala Lumpur

Kalau korang mengalami masalah rambut gugur, jangan ragu-ragu untuk dapatkan rawatan dari klinik-klinik rawatan rambut di Kuala Lumpur. Dengan melakukan rawatan yang tepat, masalah rambut gugur dapat diatasi dan korang dapat memperoleh rambut yang sihat balik.

Salah satu klinik Rawatan Rambut di Kuala Lumpur dan klinik rawatan rambut muslimah aesthetic di Wangsa Maju, Gombak dan Setapak yang boleh korang cuba adalah di Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur.

Dan yang paling penting, Klinik Dr Bazilah merupakan sebuah klinik dengan pengamal kesihatan yang bertauliah dan mempunyai lesen di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Kenapa Rambut Kita Gugur?
Penting untuk korang tahu apa punca masalah rambut gugur tu. Bukan stress sahaja yang boleh menjadikan rambut gugur tetapi ada juga disebabkan ubat-ubatan, hormon dan banyak lagi. Kalau nak tahu punca rambut gugur, korang boleh ke Klinik Dr Bazilah.

Klinik Aesthetic Wangsa Maju, Gombak, Setapak, Kuala Lumpur.

Klinik Aesthetic Wangsa Maju, Gombak, Setapak, Kuala Lumpur.

Klinik Rawatan Rambut Gugur di Kuala Lumpur | Klinik Dr Bazilah KL

Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur merupakan sebuah klinik rawatan rambut di sekitar Wangsa Maju, Gombak dan Setapak, Kuala Lumpur yang menawarkan pelbagai servis terutamanya untuk masalah rambut gugur termasuklah rawatan Klinik Kulit, Aesthetik, Rawatan Rambut, Jerawat dan Jeragat.

Klinik Dr Bazilah KL - Klinik Aesthetic Wangsa Maju, Gombak, Setapak, Kuala Lumpur.

Klinik Dr Bazilah merupakan sebuah klinik yang merawat masalah rambut gugut yang serious. Mereka ada menawarkan servis rawatan untuk rambut gugur seperti rawatan hair regrowth therapy, hair loss therapy dan hair growth therapy.

Klinik Dr Bazilah menawarkan perkhidmatan yang berkualiti dan menggunakan teknologi terkini dalam melakukan rawatan rambut. Selain itu, klinik rawatan rambut gugur KL ini juga menawarkan konsultasi percuma sebelum melakukan rawatan, supaya dapat mengetahui jenis rawatan yang sesuai untuk masalah rambut korang.

Klinik rawatan rambut gugur Kuala Lumpur yang terletak di Sentul, Kuala Lumpur ini juga sebenarnya merupakan sebuah klinik rawatan kulit di Kuala Lumpur yang menawarkan pelbagai servis aesthetic dan rawatan kulit termasuklah: 

→ Masalah Rambut seperti rambut gugur,
→ Hair Removal,
→ Rawatan Aesthetic,
→ Skin Pigmentation,
→ Rawatan jerawat,
→ Rawatan parut jerawat,
→ Rawatan Kulit - Ekzema, Psoriasis, Allergy,
→ Fungal Infection,
→ Sexual Transmitted Disease - Syphillis, herpes infection, gonorrhea, chlamydia,
→ Minor Surgery - skin tag, wart removal, callus, mole removal, pyogenic granuloma removal.

Buat Rawatan Rambut Gugur di Klinik Dr Bazilah KL

Kalau korang yang tinggal disekitar kawasan Kuala Lumpur terutamanya di sekitar Wangsa Maju, Gombak dan Setapak yang mencari dimana nak buat rawatan rambut gugur yang murah, mesra muslimah, ada reputasi yang baik dan berpengalaman, korang boleh cuba Buat Rawatan Rambut Gugur di Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur.

Rawatan rambut adalah satu topik yang popular di kalangan wanita di Kuala Lumpur. Bagi mereka yang mencari rawatan rambut berkualiti tinggi di KL, terdapat banyak pilihan pusat kecantikan dan salon yang menawarkan pelbagai perkhidmatan rawatan rambut dan antara yang terbaik adalah: Klinik Dr Bazilah.

Cawangan Klinik Dr Bazilah

Contact: 0196571563

Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur
(Klinik Kulit / Aesthetik / Rambut / Jerawat / Jeragat)
Unit A1-10, Level 1 Puncak Sentul, 8, J
alan Sentul Pasar, 51000 Kuala Lumpur.
Contact: 013-817 7005

Klinik Dr Bazilah Bangi
C 10 G, Plaza Paragon Point, Jalan Medan, Pusat Bandar 5 Seksyen 9, 
Bandar Baru Bangi, 43650 Selangor
Contact: 03-8922 9681 / 0111-590 5931

Klinik Dr Bazilah Shah Alam
R-02-01, Emira, Jalan Akuatik A13/64A, Seksyen 13,
Shah Alam, 40100, Selangor.
Contact: 03-5035 7359

Jangan lupa cuba dapatkan rawatan rambut di sekitar Wangsa Maju, Gombak dan Setapak, Kuala Lumpur disini. Klinkk rawatan rambut aesthetic ini juga mesra muslimah dengan barisan doktor yang berpengalaman.

Till then,
Zayani Zulkiffli.

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS