Review Tisu Carina Buatan Malaysia

Hai korang! 

Boleh kata tisu merupakan satu produk yang agak penting dengan keperluan semasa sekarang. Kat mana-mana pun mesti kita perlukan tisu, bukan sahaja di luar, tapi kat rumah pun kadang-kadang ada tisu sangat perlu. 

Buat pula lepas pandemik dan masih dalam zaman COVID-19, dalam handbag saya wajib akan ada tisu kering, tisu basah dan juga hand sanitizer. Meh saya cerita tentang jenama tisu yang menjadi pilihan saya, CARINA, sebab lembut dan tahan lasak!

Bangga bila dapat tahu jenama tisu kesayangan Malaysia, Carina adalah merupakan jenama pengeluar tisu pertama Malaysia yang telah ditubuhkan sejak dari tahun 2009 lagi. Tisu Carina memang diciptakan khas untuk warga Asia Tenggara, sesuai dengan keperluan dan cuara tropika.


Kenapa Tisu Carina menjadi pilihan dan best untuk digunakan dan apa yang best Tissue Carina?

🌸 Diperbuat daripada 100% virgin pulp.
🌸 Menggunakan 100% kapas tulen asli.
🌸 Tidak mengandungi bahan kitar semula jadi tisu lebih berkualiti.
🌸 Lembut pada kuli, sesuai untuk semua jenis kulit walaupun kulit sensitif.
🌸 Tahan lasak dan tidak mudah koyak.
🌸 Harga yang berpatutan dengan kualiti yang tinggi.

Produk tisu Carina sangat sesuai digunakan untuk kita yang tinggal di negara topika seperti Malaysia. Kat sini kan kita lebih panas, restoran makan pun banyak, lepas tu kadang-kadang makan pedas jadi senang nak berpeluh. 

#MildAndGentle #comfortable #pure #SoftAndTender #CarinaMalaysia #CarinaCares #HealthyTissue #VITAMEDIA #CARINA #WeCareWeLove #beautytissue #BetterLife #CarinaMY #MYCarina #Tissue #CarinaTissue

Jadi tisu yang berkualiti tinggi adalah satu keperluan selain daripada untuk kekalkan kebersihan penjagaan diri, memudahkan dan yang mesra keluarga seperti tisu Carina yang boleh didapati didalam pelbagai rangkaian antaranya adalah seperti:

⭐ Carina Handkerchief Tissue
⭐ Carina Wallet Tissue
⭐ Carina  Box Tissue
⭐ Carina Wet Wipes
⭐ Carina Antibac Wipes
⭐ Carina Cotton Bud
⭐ Carina Facial Cotton
⭐ Carina Kitchen Roll

Kempen Carina - WE CARE, WE LOVE

Kempen CARINA 2023 berkonsepkan "We Care, We Love" yang dianjurkan selari dengan perubahan semasa selepas pandemik. Kempen ini bertujuan untuk mempromosikan kempen kesedaran tentang kebersihan, mewujudkan persekitaran yang sihat, dan mengurangkan pencemaran alam sekitar.

Kempen ini sejajar dengan produk Carina yang mesra kulit dengan menggunakan 100% kapas tulen selain daripada untuk membantu memulihkan ekonomi negara dengan memenuhi permintaan pasaran terutamanya penduduk di negara Asia Tenggara. #CarinaCares

[REVIEW CARINA TISSUE VIDEO]

4 Kategori Utama Produk Carina iaitu
Beauty Care (Penjagaan kecantikan), Toiletries Care (Barangan bilik mandi), Kitchenware (Produk Dapur), dan Health Care (Penjagaan kesihatan).


Carina Dry Tissue: Carina Handkerchief Tissue, Carina Wallet Tissue, Carina Facial Tissue dan Carina Kitchen Towel
 
Tisu Kering Carina diperbuat menggunakan 100% pure virgin pulp (100% pulpa dara) dan 100% kapas tulen asli tanpa dicampur dengan sebarang bahan kitar semula untuk memastikan kebersihan dan memastikan tisu ini selamat digunakan pada semua permukaan termasuklah untuk masalah kulit yang sensitif.

Tisu Carina didatangkan didalam pelbagai saiz, sesuai dengan kegunaan dan keperluan pengguna daripada pacakaging yang kecil sehingga yang besar, sesuai digunakan oleh semua dan mudah dibawa kemana sahaja.

Contoh macam saya, paling wajib ada Carina Dry Tissue didalam handbag dan backpack saya kalau saya nak kemana-mana. Pilihan saya adalah Carina Handkerchief Tissue dan Carina Wallet Tissue yang sangat sesuai dibawa kemana saja sebab packaging yang kecil dan nipis.




Kalau kat rumah pula, wajib ada Carina Facial Tissue yang sesuai untuk kegunaan rumah kerana dengan lapisan 3-layer yang menjadikan tisu ini lebih kuat tapi masih lembut untuk digunakan untuk pelbagai kegunaan. 

Selain daripada itu, rupa tisu ni pun cantik. Nak hias dan buat tetamu yang datang kerumah pun dah rasa fancy sangat sebab tisu ada corak, tapi harga sangat mesra poket.

Bukan itu sahaja, Tisu Carina juga mesra alam kerana larut dalam air tau. Kalau tak percaya nanti cuba sendiri. Jadi, bukan sahaja untuk kegunaan dan melindungi diri korang, malah juga melindungi alam sekitar.


Setiap dapur mesti kena ada Carina Kitchen Towel atau kitchen roll ni sebab banyak fungsi dia. Selalunya kalau saya, memang akan pakai terutamanya dalam menggoreng makanan untuk tapis minyak yang lebih.

Selain daripada tu, Carina Kitchen Towel juga boleh digunakan untuk fungsi membersihkan kaunter dapur atau mengelap peralatan atau permukaan disebabkan tekstur dan materialnya yang tebal dan meresap banyak cecair.



Carina Wet Tissue: Carina Wet Wipes dan Carina Antibac Wipes

Dah macam satu keperluan untuk saya bawa Carina Wet Tissue kemana saja saya pergi sekarang terutamanya semasa grocery shopping. Banyak fungsi Carina Antibac Wipes dalam membantu saya memerangi bakteria dan virus zaman sekarang.

Habit saya kalau nak membeli belah, memang akan lap dulu troli shopping dengan Carina Antibac Wipes sebab kita tak tahu samada pemegang tu bersih ke tidak kan, selain daripada untuk menjaga diri, kita juga boleh jaga orang tersayang dengan cara ni.

Banyak kegunaan Carina Wet Wipes selain daripada mengelap untuk membersihkan permukaan daripada bakteria dan virus, juga boleh digunakan untuk aktiviti outdoor sebab wipes ini tiada paraben, dan alcohol selain daripada kandungan ekstrak aloe vera dan bau wipes yang wangi.

#handkerchieftissue #handkerchief #VirginPulp #PurePulp #Wallettissue #CarinaLavender #CarinaGreentea #CarinaRose #CarinaEveryday #CarinaPure #CarinaCaringLife #CarinaForAll #BetterwithCarina #CarinaFamily #Carina100natural #CarinaNature



Salah satu kenapa Carina Wet Wipes menjadi pilihan saya adalah sebab material bahan wet wipes ini yang bebas paraben dan bebas alcohol dan diperbuat menggunakan bahan natural dan 100% kapas tulen dengan kandungan 99% air.

Sesuai sangat digunakan untuk fungsi membersihkan tangan, muka dan badan. Sebab material dan kandungan yang selamat ini lah Carina Wet Wipes sesuai digunakan untuk semua golongan umur tak kisahlah samada korang ada masalah kulit sensitif atau alahan.


Carina Cotton: Carina Facial Cotton dan Carina Cotton Bud

Seleksi rangkaian Kapas Carina (Carina Cotton) yang diperbuat daripada 100% kapas tulen asli yang lebih tahan, mudah menyerap dan meresap dan lembut yang sesuai untuk kegunaan peribadi seperti untuk makeup dan penjagaan bayi.

Personally, kalau makeup memang paling wajib kena ada Carina Facial Cotton sebab memang banyak pakai facial cotton untuk apply toner, buang makeup, cuci dan bersihkan muka. Kadang-kadang nak apply face mask pun memang pakai facial cotton.

Bukan itu sahaja, facial cotton selain untuk muka, boleh juga pakai untuk kegunaan lain seperti nak apply cream kat kawasan luka ataupun untuk bayi sebab material cotton yang lembut dan sesuai untuk kegunaan semua jenis kulit.




Carina Cotton yang diperbuat dengan 100% pure cotton sangat sesuai untuk digunakan untuk fungsi penjagaan dan kecantikan diri sebab kapas ini bersifat hypoallergenic dan tidak akan menyebabkan masalah iritasi kulit oleh kerana kandungan bahan asli kapas.

Didalam rangkaian Carina Cotton pun ada Carina Cotton Bud. Carina Cotton Bud pun salah satu daripada barangan penjagaan diri yang perlu ada dirumah sebab ada banyak fungsi selain daripada fungsi utama untuk korek telinga.

Carina Cotton Bud turut boleh digunakan untuk membersihkan kawasan yang susah untuk dibersihkan dibadan seperti mencuci pusat atau anggota dibadan bayi, buang pewarna kuku dan sebagainya.


Carina Gift Box - berharga RM35.00 (Promo sekarang RM29.90)

Kotak eksklusif yang dikurasikan khas untuk korang dan keluarga. Ada total 8 produk penjagaan kebersihan yang korang mesti ada dariapda Carina termasuklah: 

• Carina Handkerchief Tissue x2
• Carina Wallet Tissue
• Carina Box Tissue
• Carina Antibacterial Wipes
• Carina Wet Wipes x2
• Carina Cotton Bud (400s’)
• Carina Cotton Bud (80s’ x3)
• Carina Facial Tissue
• Online Cash Voucher bernilai RM5
• Surprise Angpao sehingga RM88 melalui TNG didalam kotak yang terpilih. 

Carina Gift Box boleh didapati secara online dan dikedai fizikal di Hot Market Plus, Berjaya Times Square dan MiX Store dan IOI City Mall, Putrajaya.

Carina Gift Box berharga RM35.00 (Promo sekarang RM29.90)

What's inside Carina Gift Box? Carina Gift Box Unboxing

Kalau korang pengguna Carina, atau memang plan nak beli barangan rumah berupa tisu semua ni, boleh la cuba produk Carina. Alang-alang tu boleh sertai peraduan CARINA REVIEW & WIN.

Peraduan ini mencari 100 pemenang untuk memenangi bekalan rumah produk Carina selama 3 bulan - dengan jumpah RM150 untuk setiap pemenang pada setiap bulan.  Mana tahu, korang bertuah boleh menang contest ni.
 

Cara sertai peraduan CARINA REVIEW & WIN:
✅ Upload review korang dalam format gambar atau video dengan mana-mana produk Carina dan upload di Facebook atau Instagram atau Tiktok.
✅ Ceritakan kenapa korang recommend produk Carina dan tag laman sosial rasmi Carina [Facebook: @carina.loveandcare / Instagram: @carina.malaysia  / Tiktok: @carinamalaysia].
✅ Letak hashtag [#MYCarina #WeCareWeLove] dan pastikan posting korang tu dibuat pada public.

Terma dan syarat peraduan CARINA REVIEW & WIN:
Tempoh kempen: Bermuka sekarang sehingga 30 April 2023.
⭐ 300 peserta dengan review terbaik akan dipilih untuk memenangi Bekalan Produk Carina Selama 3 Bulan yang bernilai RM150
- Pemenang akan di umumkan melalui Facebook rasmi Carina bermula dari Febuari 2023. 
⭐ Pemenang perlu ditunjukkan bukti resit pembelian untuk tuntut hadiah.
⭐Pemenang boleh tuntut hadiah sekali sahaja. 
⭐ Hanya untuk pembelian dari 1 Januari 2023 hingga 31 April 2023 sahaja.
⭐Hadiah berupa baucar tunai bernilai RM150 akan diberikan untuk pembelian produk CARINA sahaja dan valid selama 1 bulan.


Produk Carina Box boleh didapati di lokasi berikut:

Aeon Big,  Aeon Wellness, Econsave, Mydin, NSK,  Ascen+ Pharmacy, MiX Store, PotBoy Groceries, C-Mart Penang, Kedah, Perlis; Ceria 99 Penang, Kedah, Perak; Family Stores Seremban, Family Stores Melaka, Oppa Mart Melaka, Seremban; Nirwana Maju Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan; Target Supermarket Johor, Song Mart Malaysia Johor, Pasaraya Hwa Thai Johor

Korang juga boleh dapatkan Produk Carina secara dalam talian di:

💎 Shopee: shopee.com.my/carina.os
💎 Lazada: www.lazada.com.my/wangzheng-care/
💎 TopzMall: topzmall.com/store/789


Carina Malaysia
Facebook: www.facebook.com/carina.loveandcare
Instagram: www.instagram.com/carina.malaysia 
Tiktok: www.tiktok.com/@carinamalaysia


With love,
Zayani Zulkiffli.

Post a Comment

6 Comments

yanieyusuf.com said…
yanie pun suka pakai jenama Carina ni, paling best wet tisu dia soft dan sesuai untuk semua skin.
mmg suka brand ni.. best giler dr segi kualiti dan ada pelbagai variasi tu yg sangat menarik
Kitkat Nelfei said…
Best kan products from CARINA.. I like it wor, memang stock up ni kat rumah jer, lagi2 CNY around the corner!
仙妮 said…
Thanks for sharing about this contest, I'm Carina user too, so gonna restocking & join in this contest. Hope can win la..cheers Siennylovesdrawing
Ruby said…
Awww suka Zayani review semua produk Carina siap bawa dalam bag. Memang jenama Carina ni bagus. 100% kapas. Bleh restock untuk join contest. Hehehe.
Rolling Grace said…
omg i did not know that this tissue brand is made in Malaysia! cannot wait to buy it

FOLLOWERS