Review Smart Watch Bawah RM300: Kieslect Lady Calling Watch Lora

Assalamualaikum dan salam sejahtera korang!

Smart watch semakin popular dan semakin ramai orang nak beli termasuklah saya. Untuk mencari smart watch yang terbaik di pasaran, ada banyak faktor yang perlu korang tengok seperti fungsi, kesesuaian, dan reka bentuk jam itu sendiri.

Ada banyak sebab kenapa orang lebih suka pakai smart watch daripada jam biasa, diantaranya adalah sebab untuk pantau kesihatan dan kecergasan selain daripada untuk membantu mereka mengatur waktu dan aktiviti harian mereka. 

Antara jenama smart watch yang menjadi pilihan dan setanding dengan jenama besar yang lain adalah Smart Watch Bawah RM300 → Kieslect Lady Calling Watch Lora.

Review Smart Watch: Kieslect Lady Calling Watch Lora

Sebelum kita mula cakap tentang jam pintar atau smart watch, meh saya bagitahu dahulu Apa Itu Smart Watch dan Apa yang Perlu Anda Tahu Sebelum Membeli:

→ Smartwatch adalah jam tangan digital yang mempunyai banyak fungsi tambahan seperti pengiraan langkah, pemantauan denyutan jantung, dan akses kepada panggilan dan mesej. Ia selalunya dihubungkan dengan telefon pintar dan digunakan sebagai gajet bantuan harian.

Ramai mencari smart watch yang mempunyai ciri-ciri pemantauan kesihatan yang baik, boleh dihubungkan dengan telefon pintar, dan bateri yang tahan lama selain daripada harga yang berbaloi. 

[Video Review Smart Watch Bawah RM300: Kieslect Lady Calling Watch Lora]



Jenama Kieslect

Kieslect merupakan sebuah syarikat Malaysia yang ditubuhkan pada tahun 2017 yang membekalkan smart watch / jam pintar kepada lebih kurang 5000 retail outlets di lebih daripada 60 negara dengan 600 orang staff di seluruh dunia.

Untuk memastikan kualiti dan teknologi yang up-to-date, Kieslet telah bekerjasama dengan penyedia teknologi wireless dan syarikat lain yang terbaik untuk membekalkan produk pintar/ smart yang berkualiti dengan reka bentuk yang elegan. 

Semua produk Kieslect telah diperakui standard kualiti dengan pensijilan daripada CE, RoHS, FCC dan UKCA. Kieslect juga telah memenangi beberapa anugerah reka bentuk antarabangsa termasuk Red Dot Design Award, iF Design Award, dan German Design Award sebab design smart watch ni.

Fashion Lifestyle Mode -Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora


Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora

Smart Watch Bawah RM300: Kieslect Lady Calling Watch Lora

Kieslect The Lady Smart Watch Series - merupakan salah satu siri jam tangan pintar yang bergaya dan berfungsi pintar untuk membantu penggunanya dalam kehidupan seharian dengan kualiti, utiliti dan reka bentuk yang terbaik.

Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora didatangkan dengan pelbagai fungsi, termasuk:

⭐ Fungsi bacaan SpO2, Heart Rate, Sleep Monitoring, 
⭐ Khas untuk wanita, Female Menstrual Reminder.
⭐ Ada 70 pilihan mod sukan!
⭐ Stable Bluetooth 5.2 Connection & boleh received call dari smart watch terus.
⭐ Boleh Control Music Playlist juga.
⭐ Boleh custom face watch ikut style korang.
⭐ Ada Built in Game - Bird Game.
dan banyak lagi~

Smart Watch Bawah RM300: Kieslect Lady Calling Watch Lora

⭐ 3D Full View Colorful Display

Suka dengan keunikan skrin smart watch Lora sebab dia full-screen dan besar. Bila tengok balik, besar tu rasa macam tengok kanta pembesar, tulisan dan skrin pun nampak lebih jelas, clear dan rasa premium. Puas hati tengok.

⭐ Fadeless Aluminum Case

Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora pakai case jenis Aluminum Alloy yang ada 3 warna menarik untuk korang pilih: Purple, Pink, Gold yang pastel. Sesuai nak gayakan dengan outfit macam mana pun sebab design yang modern-chic gitu.

⭐ Quick Release Magnetic Strap

By default, Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora datang dengan Magnetic Strap tapi sebab Kieslect ni satu brand yang nak pengguna match dengan style sendiri, jadi dalam satu box korang akan dapat sekali dengan Extra Fashion Bling Strap yang korang boleh tukar untuk mix and match.

Magnetic Strap - Mudah dan cepat nak pakai buka. Magnet strap ni kuat, sampai lompat-lompat pun, tak bergerak smart watch ni. Strap pun selesa ditangan apabila pakai.

Review Smart Watch Bawah RM300 - Kieslect Lady Calling Watch Lora

Fashion Raya Mode -Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora

⭐ Customizable Watch Face

Ramai orang suka dengan features Customizable Watch Face sebab boleh tukar ikut style yang ada by default atau tukar letak gambar yang korang nak. Sebab itu saya cakap, Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora sangat sesuai nak pakai dengan gaya baju macam mana pun.


2-in-1 Core Calling Chip 

Setakat sekarang, hanya Apple dan Samsung sahaja yang ada features smart watch yang boleh call daripada dan Smart Watch Kieslect merupakan jenama yang ke-3 didalam dunia yang buat Smart Watch Calling Chip.

Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora juga ada built-in speaker dan microphone yang baik. Jadi, korang boleh terus cakap direct daripada jam korang. Ada fungsi Receive, Reject, Dial Back, Dial Out Calls pada keyboard dan Store Contacts.

Smart Watch Kieslect menggunakan 2-in-1 chip, yang dimana ada pengurangan 30% power consumption yang membuatkan bateri smart watch ini tahan lebih lama. Saya dah test, bateri tahan dalam 1-2 hari untuk heavy usage, tapi kalau normal usage tahan sehingga 3-5 hari.

⭐ Stable Bluetooth 5.2 Connection

Super Stable Bluetooth 5.2 Connection untuk korang jawab panggilan telefon, ataupun nak mainkan Music Playlist. Setakat saya dah test jam pintar Kieslect Lora, tak pernah lagi tiba-tiba panggilan terhenti sebab connection Bluetooth.


Health Monitor - SpO2, Heart Rate, Sleep Monitoring

Antara fungsi utama kebanyakan smart watch zaman sekarang adalah perlu ada untuk bacaan SpO2 dan Heart Rate, sama macam Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora yang ada fungsi untuk baca details ini.

Extra lagi fungsi kesihatan didalam Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora:
🌸 Sleep Record: Rekod Total Sleeping Hour, Deep Sleep dan Light Sleep untuk rujukan korang.
🌸 Breath Rate: Lora akan ukur current Respiratory Rate dan boleh belajar Breathing Exercise juga.




⭐ Female Menstrual Reminder

Sesuai sangat dengan nama Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora, jam pintar yang khas untuk wanita ni pun ada feature Period Menstrual Cycle Calendar untuk kita nak refer. Ye lah, kadang-kadang tu kita terlupa tarikh atas tak perasan, jadi Lora akan ingatkan.

Sangat useful untuk perempuan, especially orang yang tak regular period untuk catat tarikh deorang punya cycle untuk rujukan.

Tapi jangan silap tau, Smart Watch Kieslect Lora ini pun boleh je digunakan untuk lelaki. Cuma kalau masa register nama tu kalau letak Gender Male, dia tak adalah Female Menstrual Reminder ni.

Can Men Use Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora for Lady

High Definition Music Playlist on Wrist

Antara fungsi Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora yang saya paling suka adalah fungsi untuk control Music Playlist terus daripada smart watch. Connection pakai Bluetooth 5.2, jadi memang lebih stable.

Sangat useful untuk guna dalam situasi yang kita tak boleh pegang phone untuk control music playlist. Contohnya macam tengah drive ke, atau tengah bersukan. Boleh terus tekan Play, Pause, Next atau stop dari smart watch Lora je terus.


⭐ Built in Games - Bird Game

Pertama kali saya jumpa smart watch yang ada game kat dalam dia. Kalau boring-boring tu, boleh la main game ni, addictive juga walaupun game simple je.

Since ini merupakan jam tangan digital, saya expect akan ada banyak lagi games yang deorang akan update pada masa depan. Bukan mudah nak fikir dan buat game untuk smart watch, sebab kan kecil dan skrin pun limited.


70 Sports Modes - Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora

Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora ada 70 mod sukan. Antara jenis sukan dan aktiviti yang kita orang biasa pun boleh pakai didalam smart watch Kieslet ini adalah: Stairs, Sit-ups, Skipping, pelbagai jenis Dance, Spinning Bike, Yoga, Jumping Jack, Integrated Training, Strength Training, Tai Chi, Fishing, dan banyak lagi.

Pendapat saya, smart watch ini sangat bagus untuk mereka yang selalu bersukan walaupun light activity dan yang nak monitor progress dan akvititi mereka. Dengan 70 jenis sukan yang ada, lebih accurate lah reading untuk Heart Rate dan Calories Burn tu.

70 Sports Modes -Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora


Sports Mode -  Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora

Antara fungsi lain yang ada pada Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora termasuklah:

Kieslect Lady Calling Watch Lora Functions:
IP68 Waterproof Password Protection Find Phone
SOS Quick message reply Camera control
Alarms Stopwatch Timer
Calculator Flashlight Weather forecast
Drinking reminder AI Voice Assistant SOS

Aplikasi Smart Watch Kieslect: GloryFit

Untuk pengguna semua Smart Watch Kieslect, korang boleh download aplikasi [GloryFit] di Google Play Store atau Apple App Store untuk akses fungsi dan data yang jam Kieslect dapat dan kumpul. 

Dalam aplikasi GloryFit pun ada banyak lagi fungsi lain yang korang boleh explore seperti:
✅ Setting Smart Watch Kieslect,
✅ Set workout goal,
✅ Tengok data workout,
✅ Tengok carta dan data Physiological Cycle (Female Menstrual Reminder),
dan banyak lagi yang korang boleh explore.

Aplikasi GloryFit - Review Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora


Selain daripada Smart Watch Kieslect Lady Calling Watch Lora, mereka juga ada koleksi jam pintar yang lain didalam koleksi smart watch Kieslet 'Fashion Smartwatch':

🌸 Kieslect Calling Watch Ks
🌸 Kieslect Calling Watch Kr
🌸 Kieslect Calling Watch Kr Pro


Warranty Insurance Smart Watch Kieslect

Untuk pembeli smart watch Kieslect, korang berhak untuk dapatkan nsurans jaminan gantian selama 1-tahun (1-year replacement warranty insurance). Dalam tempoh ni, korang boleh tukar mana-mana produk yang rosak (tidak termasuk aksesori) untuk unit yang baru.

Tapi kalau smart watch tu rosak sebab faktor manusia contoh macam korang yang jatuhkan pecah ke, itu Kieslect tak cover dalam warranty insurance ya.

Kat mana nak beli smart watch Kieslect?
Korang boleh beli dan dapatkan smart watch Kieslect dari Official Selling Platform Kieslet di Shopee
Link sini → @kieslect.os di Shopee

Nah discount code sekali, kotlah korang teracun nak beli juga:
👉 [KIESLORA] Diskaun RM5 Kieslect Lady Calling Watch Lora Bonus 
👉 [KIESKS] Diskaun RM10 Kieslect Calling Watch Ks Bonus

#kieslect #kieslectks #kieslectkrpro #kieslectlora #kieslectkr #kieslectmy #kieslectmalaysia #smartwatch #ladywatch #fashionwatch #health #fashion #fitness

Kieslect Official
Facebook: www.facebook.com/Kieslect.MY
Instagram: www.instagram.com/kieslect_malaysia
Twitter: twitter.com/KieslectMY
Lemon8: s.lemon8-app.com/s/NskchjxQQR 
TikTok: www.tiktok.com/@kieslectmalaysia


Till then, 
Zayani Zulkiffli.

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS