Idea & Cara Buat Party Tema Unicorn Dengan Lazada

Hai korang,

Siapa yang tak suka dengan majlis hari jadi. Masa kecil dulu, selalu mama saya buah party sambut hari lahir. Tapi nak plan tu bukan mudah kan. Daripada nak cari idea tema, kek sampai lah kepada nak mencari barangan yang diperlukan.

Nah saya bagi idea untuk korang anjurkan majlis hari jadi dengan cara yang mudah.

Kalau katakan saya nak anjurkan majlis hari lahir seseorang, saya akan pilih tema unicorn, tapi ubah sikit menjadi Unicorn Sleepover Party! Satu party hari lahir dengan banyak aktiviti yang menarik serta dapat tidur dengan kawan-kawan selama satu malam.


Tips 1: Pemilihan Lokasi

Kalau nak anjurkan satu party atau majlis, yang paling penting adalah nak pemilihan lokasi. Untuk buat tema Unicorn Party, perlulah pilih satu lokasi yang sesuai, ceria dan kena dengan tema korang.

Selalunya orang buat dekat kafe kan? Tapi untuk tema party waktu malam macam saya, boleh cari homestay atau hotel atau rumah je. Lagi best kalau ada kolam renang. Boleh party sampai tertidur!

Tips 2: Tema dan Barangan Dekorasi di Lazada

 Tema: Unicorn Sleepover Party!

Kepada peminat haiwan magikal Unicorn, mesti tahu antara benda penting dalam party ini adalah, unicorn, warna pastel cerah seperti pink, tanduk unicorn dan yang paling panting adalah belon! Korang boleh dapatkan bermacam-macam jenis belon hiasan dari Lazada.




Sleepover party perlulah ada bantal untuk sesi story telling. Sesi story telling sesuai sangat untuk korang yang ibu-ibu tapi nak datang ke party dan bawa anak korang. Bukan saja best dapat dengar cerita, tapi juga dapat mengimbau kenangan masa kecil dulu.



Party macam ni, yang jarang sangat orang buat, rugi kalau tak ada photo booth. Tak payah mahal-mahal pun nak deco dia, ada satu backdrop macam ni pun dah cukup. Lepas amik, boleh lah letak kat social media #BestUnicornPartyEver


Oh, jangan lupa tau. Pastikan barangan untuk makan macam paper cup dan paper plate pun kena dengan tema. Bosan lah kalau itu pun nak pakai yang warna putih je kan. Lagi best, kalau boleh dapatkan cawan bentuk unicorn. Awww, cute!


Tips 3: Pilih Kek & Barangan Hias Kek dari Lazada

Lazada terkenal dengan menjual banyak barangan perkakas dapur yang murah dan berkualiti. Sebab tu saya nak recommend korang untuk dapatkan mixer ni dari Lazada alang-alang tengah ada sales. Boleh buat kek, biskut dan kuih raya juga.
 
 

Nak buat kek ni, boleh juga buat sesi dekorasi kek atau pertandingan hias kek unicorn yang paling comel. Boleh tengok sisi kreatif ibu-ibu, malah bapa juga. Barangan perkakas untuk dekorasi kek atau cookies unicorn pun mudah je dapat dari Lazada.

Kalau buat sesi dekorasi kek dengan anak pun seronok juga.
 



Tips 4: Baju Ikut Tema Unicorn Sleepover Party

Dah nama tema sleepover kan, baju kena baju tidur. Makanya, saya akan pakai baju tema unicorn ni. Walaupun simple, tapi sangat comel dengan kasut pink unicorn dan rambut palsu dengan tanduk tu. Murah-murah, semua cari di Lazada je.


 

Alang-alang nak kena dengan tema, casing telefon unicorn pun comel. Bukan saja bolah pakai semasa party, lepas party pun boleh pakai lagi. Barulah kenangan party tak senang lupa. Kalau ada warna biru ni, saya belikan sekali kat suami suruh pakai. Haha


Oh ya, nak bagi tahu yang Lazada ada sales birthday party dia bermula pada 25-27 April 2018. Korang boleh dapatkan barangan yang saya list-kan dibawah melalui website mereka di link:
(https://www.lazada.com.my/birthday-sale/).

Barang lain yang dengan ada sales murah pun banyak tau. Selamat ber-shopping!


Till then,

Post a Comment

9 Comments

Tengkubutang said…
hehe.. terlepas nak shopping hari tu.. memang ada barang nak beli tapi ongkosnya tak cukup.. huhu.. bertabahlah tunggu duit masuk tak masuk2.. so.. melepas lah offer.. adoi
Nadia Johari said…
perghh..nk buat party unicorn ke..cntik..haritu dpt tshirt unicorn dri shusivid cntik betul..
KAVITHA SHAN said…
Awesome idea!!!thank u for sharing...im.gonna this out for my upcoming party 😍😍😍
azlina ina said…
terimakasih.. terus teringin nak beli mixer tu. huhuhuhu. btw,tips yang sangat berguna
What is it about unicorn theme? Its hard to explain the smile it gives us, and yeah I guess am becoming a fan as well. I want to have a huge unicorn floater!
Em said…
You are so creative!! I wouldn't know what to do if I have to prepare for a unicorn party. Thanks for these awesome tips!
Wah...berparty kita..bukan senang nak buat plan party yang nampak hebat dan meriah..bagus jugak idea ni
Aliza Sara said…
menarik! kadang kadang teringin la jugak nk buat party tema unicorn. tpi kadang rasa mcm dah tua sngt. haha. bagus idea ni Zayani. terima kasih kerana sudi kongsi
Sharon Lee said…
OMG I love your unicorn wish list! It gives us more idea to actually organised our self =p Easy!

FOLLOWERS