Penerbangan Terus EVA Air ke New Taipei City, Taiwan

Hai dan salam sejahtera korang :)

Siapa kat sini pernah dengar tentang New Taipei City? New Taipei City terletak di utara Taiwan dan berkeluasan lebih daripada 2,000 meter persegi, New Taipei City merupakan bandar yang paling ramai penduduk di Taiwan.

Mengikut statistik daripada Tourism Bureau, Ministry of Transportation and Communications Republic of China (Taiwan) (MOTC), jumlah pelancong dari Malaysia yang melancong ke Taiwan pada tahun 2018 sahaja dah melebihi 520,000 orang.

Rakyat Malaysia semakin ramai berminat untuk ke Taiwan terutamanya ke Taipei dan New Taipei City dan sebab itulah kini korang boleh terbang ke sana dengan EVA Air terbang terus tanpa henti dengan kekerapan 7 kali seminggu.


Sebab itu untuk menarik lebih ramai orang Malaysia untuk melancong ke sana, New Taipei City Government dengan kerjasama EVA Air menganjurkan pameran NEW TAIPEI CITY, NEW ADVENTURE! pada 20-22 September 2019 yang lepas, di NU Sentral, Kuala Lumpur.

Banyak aktiviti, serta pameran tentang produk pelancongan dan tarikan yang ada di New Taipei City dipamerkan seperti pengalaman memakai Chipao, ada model basikal popular Shen'ao Rail Bike dan banyak cenderahati seperti makanan dan snek popular Taiwan.


EVA Air pun ada promosi gempak, dengan tawaran pakej pelancongan 4 hari 3 malam dengan harga serendah RM1329 manakala pakej untuk 7 hari 6 malam bermula daripada RM2599. Kat mana lagi nak dapatkan harga pakej murah yang termasuk dengan tiket penerbangan ni?

Lagi awesome, orang Islam pun tak perlu risau dengan makanan Halal yang disediakan oleh syarikat penerbangan 5 bintang EVA Air sebab mereka ada hidangkan makanan Halal. Masa buat booking boleh minta special request tu.

Dalam pakej ni pun dah termasuk dengan tour ke lokasi popular yang wajib dikunjungi di New Taipei City seperti Tamsui-Kavalan Trails, Shen'ao Fishing Village, Laomei Green Reef, Sanxia Old Street, Danhai Light Rail dan Baoshi Mountain Platform.


Katanya, kalau korang melancong ke New Taipei City, kerajaan mereka ada sediakan pek hadiah/ gift pack yang bernilai lebih daripada RM2500 yang mengandungi info dan kupon diskaun untuk sim card, pengangkutan, cenderahati, tapak pameran dan lokasi yang terpilih.

Selain itu, mereka juga ada kempen bagi pek Kek Nenas Shou Shin Bou yang agak popular dalam kalangan pelancong. Saya dan rasa, memang sedap dan ada rasa yang unik. Yang penting, InshaAllah Halal dalam bahan penyediaan dia.


Untuk maklumat lanjut:

New Taipei City Travel
Website: tour.ntpc.gov.tw/en-us
Facebook: www.facebook.com/ntctour
Instagram: www.instagram.com/newtaipeitour

EVA Air
Website: www.evaair.com
Facebook: www.facebook.com/evaairwayscorp.sg
Instagram: www.instagram.com/evaairways


Till then,

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS