Ciri Khas Telefon Pintar HUAWEI Mate 50 Series

Hai dan salam sejahtera korang!

Setelah beberapa tahun tiada keluaran model terbaru jenama telefon pintar HUAWEI, sempena dengan ulang tahun ke 10 pelancaran kejayaan siri telefon pintar Mate yang dilancarkan pada tahun 2012, HUAWEI Malaysia melancarkan model terbaru mereka, HUAWEI Mate 50 Series.

HUAWEI Mate 50 Series boleh didapati dengan 3 variasi:
1. HUAWEI Mate50,
2. HUAWEI Mate50 Pro,
3. HUAWEI Mate50 Pro Orange Vegan Leather.

Antara kekuatan HUAWEI Mate 50 Series kali ini adalah:
⭐ Space Ring Design - Clous de Paris step-patterned,
⭐ Ultra Aperture XMAGE Camera,
⭐ Kekuatan Kunlun Glass,
⭐ EMUI 13 operating system,
⭐ Ciri khas SuperHub, SuperStorage, SuperEnergy Boosting.



Memetik kata ucapan Richard Yu, Pengarah Eksekutif Lembaga Pengarah HUAWEI, Ketua Pegawai Eksekutif Consumer BG, dan Ketua Pegawai Eksekutif Intelligent Automotive BU,

"Over the past decade, the Mate Series has consistently pushed the envelope to make ground-breaking innovations broadly accessible. Each new generation of Mate smartphones has brought together a whole host of state-of-the-art HUAWEI technologies."

"The HUAWEI Mate 50 Series continues this proud legacy, pioneering ongoing innovations and providing a breath of fresh air.".

Dari kiri: Mr. Victor Xu, Country Director Huawei Malaysia Consumer Business Group dan Mr. Michael Yuan, CEO Huawei Malaysia.


Space Ring Design - Clous de Paris step-patterned

Dari segi design, tak dinafikan bahawa yang kualiti dan rekabentuk yang klasik pada Mate Series yang terkenal dengan reka bentuk simetri dan Space Ring, pada keluaran terbaru ini, mereka juga masukkan ciri rekabentuk elegan Clous de Paris step-patterned.

Telefon pintar HUAWEI Mate 50 Series didatangkan didalam 2 jenis cover: glass dan vegan leather.

Glass cover pula boleh didapati dalam 2 pilihan warna, Silver dan Black manakala vegan leather didatangkan dengan signature warna Orange yang diinspirasikan oleh sinaran pancaran matahari.



Ultra Aperture XMAGE Camera

HUAWEI Mate 50 Series merupakan telefon pintar yang pertama dengan apertur fizikal boleh laras skala-10 yang pertama dengan keupayaan fotografi versatil daidalam kamera telefon pintar Mate Series.

Dengan branding "XMAGE" - Ultra Aperture XMAGE Camera yang dilancarkan pada Julai 2022, dijangka akan memberikan idea dan ciri yang abru untuk pengguna kamera telefon pintar untuk mendapatkan gambar yang cantik.

The HUAWEI Mate 50 Series dilengkapi dengan kamera Ultra Aperture XMAGE dengan 10-size boleh laras physical aperture, yang menggabungkan sistem optik, struktur mekanikal, teknologi pengimejan dan pemprosesan imej.

Pengguna juga boleh ubah setting saiz aperture kepada mod Auto kalau nak mudah atau Manual tergantung kepada cara pemakaian  untuk membolehkan korang ubah nak kabur macam mana atau jenis imej macam mana yang korang nak ambil.

Fungsi kamera wide-angle macro pula akan membesarkan apa sahaja benda kecil, dan juga menyokong rakaman video makro dan gambar dalam gambar makro (PiP) untuk penggunanya.

Contoh HUAWEI Mate 50 Pro Aperture Mode 10x dan 20x


Kekuatan "Kunlun Glass"

Kunlun Glass HUAWEI yang mengandungi 10 quadrillion-level nanocrystal akan membuatkan skrin paparan telefon pintar HUAWEI Mate 50 Series lebih tahan lasak dan tahan hentakan, dan ini telah disahkan oleh pensijilan tahan jatuh kaca lima bintang dari SGS Switzerland.

Selain daripada itu, HUAWEI Mate 50 Series juga tahan rintangan air pada IP68 sehingga 6 meter di bawah air. Jadi boleh la korang still pakai telefon ini walaupun dia basah atau tempat yang berdebu.


EMUI 13 operating system - Ciri khas SuperHub, SuperStorage, SuperEnergy Boosting

HUAWEI Mate 50 Series merupakan siri yang pertama yang dioperasikan menggunakan EMUI 13, yang dimana membantu penggunaan harian dan juga memudahkan interaksi harian dengan memudahkan navigasi sentuhan.

☑ SuperStorage - Membuang fail yang duplicate dan compress aplikasi yang jarang digunakan. Ini boleh standby sehingga 20 GB ruang (pada telefon dengan 256 GB ROM) – memberikan lebih banyak ruang untuk banyak foto dan video yang ditangkap.

☑ SuperHub - Membolehkan pengguna menyimpan imej, dokumen dan teks buat sementara waktu serta memudahkan pemindahan data dan fail diantara aplikasi dan peranti.

☑ Low-battery Emergency Mode - akan diaktifkan apabila paras bateri turun kepada 1%.

☑ SuperEnergy Boosting - akan membolehkan telefon korang dalam mod standby selama tiga jam, atau 12 minit masa panggilan.

☑ Image Privacy Protection - telefon secara automatik akan memadamkan maklumat sensitif seperti lokasi dan masa apabila pengguna berkongsi imej dengan pengguna lain.



Pengguna boleh menempah pre-order HUAWEI Mate50 Series bermula dari 3 November sehingga 11 November 2022 disemua HUAWEI Experience Stores, HUAWEI’s Official Website, HUAWEI Official Store on Shopee, HUAWEI Flagship Store di Lazada dan authorised HUAWEI Partner Stores such as SenHeng, senQ, Harvey Norman and Urban Republic. 

Harga HUAWEI Mate 50 Series:

🌟 HUAWEI Mate50 (8 GB RAM + 256 GB ROM): RM3699,
🌟 HUAWEI Mate 50 Pro (8 GB RAM + 256 GB ROM): RM 4499,
🌟 HUAWEI Mate 50 Pro Orange Vegan Leather (8GB RAM + 512 GB ROM): RM 5299. 



Till then,
Zayani Zulkiffli.

Post a Comment

6 Comments

berkenan juga tengok design yang baru ni..nampak unik
Bae Roslan said…
bestnyaaa kalau dapat phone ni. suka sangat brand huawei, function teruk..specs phone ni padu eh
Princesa3290 said…
Cantik lah huawei mate50 ni! I memang suka phone cantik2 ni!
AlongMurni said…
Patern color dan design Huawei kali ini memang menarik. AM suka, Pastu banyak pulak spesifikasi technology yang ada dlm perisian kali ini.
仙妮 said…
Absolutely a nice new phone to own especially love the camera specifications. Cheers Siennylovesdrawing
Jia Shin Lee said…
I'm still using the huawei P30 pro can't wait to try this out! The improvement are drastic!

FOLLOWERS