HUAWEI XMAGE Global Exhibition 2024

Hi korang,

Pada 23 Mei 2024 yang lepas, saya telah dijemput untuk menyaksikan Pameran Global HUAWEI XMAGE yang pertama, dengan tema A Heartwarming World – 12 Years of Huawei Photography”. Buat pertama kalinya, Huawei meraikan ulangtahun mereka yang ke 12 tahun dengan kecemerlangan fotografi mudah alih.

Pameran Global HUAWEI XMAGE, “A Heartwarming World – 12 Years of Huawei Photography” telah berlangsung di Pavilion Glass Sentul, Kuala Lumpur merupakan satu pameran fotografi yang terbesar di dalam sejarah Huawei.

HUAWEI XMAGE Awards 2024, pertandingan tahunan yang meraikan platform terbuka Huawei untuk fotografi telefon pintar, turut dilancarkan secara rasmi semasa majlis perasmian pameran. 

Kini dalam tahun 8 berturut-turut, pertandingan ini bertujuan untuk memberi inspirasi kepada pengguna untuk melancarkan kreativiti dan imaginasi mereka dengan memanfaatkan teknologi pengimejan XMAGE terkemuka Huawei.


“A Heartwarming World – 12 Years of Huawei Photography”

Tarikh: 23 - 24 Mei 2024
www.instagram.com/HuaweiXmageAwards
www.instagram.com/huaweimobilemy 
x.com/HuaweiMobile
www.facebook.com/huaweimobilemy

Debut di bawah tema "A Heartwarming World" pameran itu mempamerkan hampir 300 gambar yang diambil oleh telefon pintar Huawei, dipilih daripada berjuta-juta penyertaan. 

Imej-imej ini menangkap detik-detik kehangatan, ketenangan dan kecerahan dari setiap sudut dunia, menyerlahkan keterkaitan tulen orang biasa dan merangkum falsafah jenama baharu HUAWEI XMAGE, 'The Power of Image.' 

Falsafah ini bertujuan untuk menyemarakkan imaginasi pengguna, kreativiti, dan penghargaan dengan teknologi dan pengalaman pengimejan terbaik, mempamerkan impaknya yang hebat melebihi apa yang ditangkap.

Huawei telah memacu evolusi dan pembangunan teknologi pengimejan mudah alih melalui inovasi berterusan. Selain itu, Huawei telah terlibat dalam aktiviti global seperti pertandingan fotografi, acara komuniti dan laporan trend, mempromosikan penyebaran budaya fotografi mudah alih di seluruh dunia




HUAWEI P Series telah dinaik taraf kepada HUAWEI Pura Series. Siri HUAWEI Pura menyepadukan fotografi terbaik, reka bentuk estetik dan gaya unik dengan sempurna. Menurut semakan DXOMARK terbaharu, HUAWEI Pura 70 Ultra mendapat tempat teratas dalam Kedudukan Kamera Telefon Pintar DXOMARK dengan skor sebanyak 163 mata.

Encik Li Changzhu, Naib Presiden Barisan Produk Handsets, Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei:

"Pameran Global XMAGE melambangkan komitmen Huawei untuk menggabungkan teknologi dengan seni, memperkasakan individu untuk menerima inovasi untuk penerokaan dan pencerahan. Setiap imej yang dipamerkan merangkumi naratif, merapatkan budaya dan memupuk pemahaman yang lebih mendalam tentang dunia kita yang pelbagai. Kami berbesar hati untuk mengalami detik-detik mendalam ini yang dirakam melalui teknologi pengimejan mudah alih inovatif Huawei. Setiap detik direka menjadi karya agung, menjadikan proses pemilihan menjadi rumit di tengah-tengah banyaknya imej yang menakjubkan,".

Pameran itu meneroka 6 kategori berbeza: 
✅Rahsia Alam Semula Jadi,
✅ Lanskap dan Ruang,
✅ Dialog dengan Haiwan,
✅ Anda dan Saya,
✅ Kuasa Detik,
✅ Dunia Remaja.




HUAWEI Pura 70 Series

Siri HUAWEI Pura 70 merevolusikan fotografi mudah alih, menggabungkan inovasi dan kesenian untuk mentakrifkan semula kemungkinan merakam detik kehidupan. 

Dengan sistem kamera Ultra Lighting yang revolusioner, ciri Syot Kilat Kelajuan Ultra boleh merakam adegan bergerak pantas dengan mudah, daripada smesy badminton yang kuat kepada pelumba F1 yang melintasi garisan penamat, mengubah detik-detik sekejap menjadi kenangan abadi.

Sebaliknya, Kamera Telefoto Makro Pencahayaan Ultra meningkatkan kejelasan untuk landskap jauh dan butiran dekat. Dengan teknologi fokus fleksibel aci slaid jarak jauh dan apertur telefoto periskop F2.1, ia memastikan imej sejernih kristal merentas keseluruhan panjang fokus.



Di tengah-tengah Siri Pura 70 terletak Mod Potret revolusioner, dikuasakan oleh algoritma AI lanjutan. Ciri ini bijak melihat dan melaraskan cahaya, bayang-bayang, kabur dan ton kulit untuk memberikan hasil yang realistik yang menakjubkan, manakala fungsi kabur potret mencipta lapisan yang berbeza, menyerlahkan subjek sambil mengekalkan butiran halus seperti helaian rambut dan nuansa muka.

Walaupun dalam keadaan cahaya malap yang mencabar, Siri Pura 70 mengekalkan kejelasan dan kontras, merakam rona matahari terbenam yang terang dan peralihan wajah yang halus dengan ketepatan.

Dengan kesan potretnya yang tiada tandingannya, Siri Pura 70 menetapkan standard baharu dalam fotografi telefon pintar, memperkasakan pengguna untuk melancarkan kreativiti mereka dan merakam detik-detik paling dihargai dalam kehidupan dengan kejelasan dan kedalaman yang tiada tandingan.


Kamera utama HUAWEI Pura 70 Ultra menampilkan Kamera Pop-out Pencahayaan Ultra yang boleh ditarik balik, mencipta sistem pengimejan unik yang menjemput pengguna untuk meneroka keajaiban yang tidak kelihatan. Apabila diaktifkan, kamera memanjang secara automatik, menyerlahkan cincin merah unik di sekeliling bingkainya dan mengeluarkan bunyi peralatan profesional, menekankan kesenian dan kehebatan pengimejan.

Melengkapkan keupayaan kamera canggihnya, HUAWEI Pura 70 Series mempunyai reka bentuk yang anggun dan elegan, menetapkan piawaian baharu untuk ketukangan dan daya tarikan estetik. 

Dicipta dengan bahan tahan lasak seperti Kaca Kunlun Super Tahan Lama pada HUAWEI Pura 70 dan HUAWEI Pura 70 Pro, dan Kaca Kristal Armor Kunlun pada HUAWEI Pura 70 Ultra, telefon pintar ini dibina untuk menahan kesukaran penggunaan harian.

HUAWEI Pura 70 Series menetapkan piawaian baharu untuk keanggunan dan ketukangan yang indah. Ia merangkumi falsafah reka bentuk mewah, minimalis dan tulen, memisahkan diri daripada reka bentuk kamera telefon pintar persegi dan bulat tradisional dengan elemen segi tiga inovatif Reka Bentuk Simbol Hadapan, memberikan rupa tersendiri.


Sama seperti jenama fesyen couture, HUAWEI Pura 70 Ultra dihiasi dengan label fesyen mewah tersuai eksklusifnya sendiri. Di bawah modul kamera HUAWEI Pura 70 Ultra ialah label XMAGE unik, mewakili HUAWEI XMAGE, melambangkan semangat penguasaan artistik dan menambahkan sentuhan haute couture pada peranti. 


Till then,
Zayani Zulkiffli.

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS