Swissvita Micrite 3D All Use & Serum Review

Hello beautiful.

Semua orang, perempuan ke lelaki ke memang nak muka bersih dari sebarang cela. Siapa nak muka dia berjeragat atau ada kesan parut jerawat kan? Mesti la orang nak muka deorang bersih je.

Kadang-kadang kesian kat orang yang ada masalah kulit, lepas tu kulit pulak jenis sensitif, tak boleh pakai sebarangan produk nanti jadi lagi teruk. Macam adik aku yang ke-3 memang sensitif betul kulit dia, masalah hormon, kesian dia kecik-kecik dah penuh jerawat kat muka.

Macam-macam dah produk cuba, tapi susah nak jumpa yang sesuai dengan dia, dari yang murah, kepada la yang mahal. Masa aku dapat produk dari Swiss Vita Laboratories, bagi dia cuba, pergh, memang efiktif ok.


Sebabkan produk dari Swiss Vita Laboratories ni bebas daripada paraben, alkohol, pewangi dan pigmen, maka sebab tu kulit dia boleh terima. Korang yang ada masalah yang sama boleh cuba jugak. Senang kata semua jenis kulit boleh pakai produk Swiss Vita ni.


Swiss Vita Laboratories Product Review

1. Swissvita Micrite 3D All Use Whitening Serum
2. Swissvita Micrite 3D All Use Anti-Spot Serum
3. Swissvita Mandelic Acid Perfect Ratio Complex Serum



Review Swissvita Micrite 3D All Use Whitening Serum

Untuk korang yang nak kulih yang putih dan tanpa cela, boleh cuba whitening serum ni. Jangan risau sebab serum ini sesuai untuk semua jenis kulit tak kisah la, berminyak ke kering ke, hitam atau putih. 

Kandungan: Tranexamic acid, AC-11, LS 9890

Kelebihan: Untuk kulit tona yang sekata, sambil memutihkan dan melembapkan.

Cara penggunaan: 
Ambil Swissvita Micrite 3D All Use Whitening Serum sebesar sebiji mutiara dan urut dibahagian muka sehingga meresap, elakkan bahagian mata. Gunakan dua kali sehari.

Harga: RM 130 (30g/1.06oz)



Review Swissvita Micrite 3D All Use Anti-Spot Serum

Untuk korang yang mencari produk organik untuk masalah bintik hitam atau kawasan parut jerawat korang tak sama tona dengan kulit, boleh cuba Anti-Spot Serum ni. Kandungan Vitamin C dalam serum ni membantu untuk mencerahkan kulit.

Kandungan: 3-O-Ethyl Ascorbic acid, AC-11, LS 9890

Kelebihan: Bagus untuk orang yang mempunyai masalah bintik hitam, tompok penuaan, kesan parut jerawat dan tona kulit tak sekata.

Cara penggunaan: 
Ambil Swissvita Micrite 3D All Use Anti-Spot Serum sebesar sebiji mutiara dan letakkan perlahan-lahan di sekitar muka dan leher, elakkan bahagian mata. Gunakan dua kali sehari.

Harga: RM 130 (15g/0.53oz)



Review Swissvita Mandelic Acid Perfect Ratio Complex Serum

Kat muka korang banyak kulit mengelupas dan kulit kering tak? Kalau ada, boleh cuba  Mandelic Acid Serum yang khas untuk mengecilkan pori, mencerahkan dan melembapkan kulit serta memberi anti-oksidan. 

Kandungan: Mandelic Acid Serum mengandungi Mandelic acid (badam), Malic acid (epal), Citric acid (lemon) dalam kombinasi nisbah 4:3:3

Cara penggunaan: 
Lepas cuci muka, ambil sedikit Swissvita Mandelic Acid Perfect Ratio Complex Serum dan urut di kawasan muka, elakkan bahagian mata. Boleh pakai 2-3 kali seminggu.

Harga: RM 110 (50g)


Khas untuk pembaca blog ini, korang boleh pakai kod promo ZAYANILOVESWISSVITA untuk mendapatkan diskaun sebanyak RM50 untuk pembelian RM350 dan keatas.

Beli di sini: www.allyoung.my

Post a Comment

12 Comments

Emi said…
I'm currently using bio-essence serum. Been trying lots of brand before. This brand is quite convincing.
Thank you for sharing another skincare review. I will definitely check (or haunt) this!
~ Everest ~ said…
this products look good and effective and i love the fact that it is additive free so that it does not harm the skin
Em said…
Have read a lot about Swissvita lately. Am thinking of purchasing. The price is OK, I think but need to buy so much to enjoy the RM50 discount!
Aqalili Azizan said…
Baca-baca je terus tertarik dekat serum tu sebab ada function mengecilkan pori. Thanks for sharing!
Miera Nadhirah said…
this looks pretty good... I might just try it out once my current skincare runs out
seems like good products. the price is not too bad.
Shiv B said…
Ah another skincare discovery- will definitely check this one out. The retail does not seem to bad either :)
Anonymous said…
seems good :) will try it out next time!
GengQian said…
seems good! would love to try it out
Sunshine Kelly said…
Their serum is indeed effective.
Yans said…
Sy dh jatuh cinta dgn produk ni.. Xmengeringkan muka mcm produk lain.. Dan paling best, eye cream.. Dpt tgk perubahan dlm 2 3 hari

FOLLOWERS