Ada Apa di The Beauty Expert Academy Spa Cheras

Hello beautiful people!

Siapa kat sini suka manjakan diri ke spa macam saya angkat tangan 🙌✋. Yay! Kita geng. Sebagai seorang wanita, terutamanya isteri ni, penting untuk kita jaga kecantikan muka dan badan supaya bila suami balik je kerja, sejuk mata memandang.

Selalunya, saya akan ke spa untuk buat facial dalam sebulan sekali. Kadang tu tak ada apa-apa masalah muka pun, tapi pergi untuk rileks kan diri dan muka. Kalau buat facial di The Beauty Expert Academy Spa Cheras ni memang murah, rawatan yang bawah RM50 pun ada.

Dah beberapa kali juga saya datang ke spa terbaik di Cheras ni. Memang puas hati dengan servis yang Kak Mas dan staff di The Beauty Expert Academy Spa Cheras sediakan untuk saya. Deorang pakar dan tahu apa nak buat dengan muka saya.


Boleh baca pengalaman saya yang lepas ke The Beauty Expert Academy Spa Cheras:
Pengalaman Mencuba Rawatan Sulam Bedak Korea
Saya Cuba LED Phototherapy & Detox Treatment


Terima kasih banyak-banyak saya ucapkan kepada Puan Mastura binti Idris, atau saya panggil Kak Mas sebab buka spa kecantikan muslimah di Cheras yang harga rawatan sangat mampu milik dan murah. Dahla murah, lepastu servis best.

Spa yang mula beroperasi sejak dari tahun 2012 ini menyediakan servis aesthetic dan tradisional spa. Di The Beauty Expert Academy Spa Cheras korang bukan sahaja boleh buat rawatan kecantikan muka, malah rawatan badan, kaki dan tangan pun ada.


Untuk pengetahuan korang, The Beauty Expert Academy Spa Cheras merupakan Aesthetic Spa #1 Tanpa Injection yang menggunakan teknologi terkini dalam rawatan muka.

Selain daripada spa, The Beauty Expert Academy Spa Cheras turut mengadakan bengkel dan kelas kecantikan yang dikelolakan oleh Kak Mass  sendiri. Kak Mass merupakan seorang tenaga pengajar dan Pegawai VTO yang diiktiraf untuk kursus di bawah Sijil Kemahiran Malaysia.



Blogger Hi-tea Day with The Beauty Expert Academy Spa Cheras

Bertuah saya sebab dapat jemputan untuk menyertai sesi 'beauty sharing' dengan Kak Mas pada 9 Februari 2020 lepas untuk belajar lebih banyak lagi tentang kecantikan. Kak Mas ada terangkan tentang produk Royal Q Asia yang menggunakan ekstrak 7 aura bunga dan essential oil.

Beliau kongsi, nak cantik ni tak susah pun, kadang boleh je pakai bahan yang ada dirumah terus. Selain daripada kecantikan wajah, jangan lupa juga dengan kecantikan badan terutamanya tangan sebab tangan paling banyak bantu kita.

Makanya, kami diajar cara untuk sayangi tangan dan step untuk penjagaan tangan. Simple dan senang je. Kat rumah pun boleh buat.
 

Berkongsi kisah penjagaan kulit selepas rawatan di spa, Kak Mas kongsi produk penjagaan muka keluaran Kak Mas sendiri, Royal Q Asia untuk merealisasikan impian untuk memiliki kulit yang lembap, sihat, anjal dan muda dari usia.

Saya sendiri dah cuba dan jatuh cinta dengan 2 produk Royal Q Asia iaitu: Diamond Dolly Booster Essence dan Liquid Foundation Sunblock SPF60. Kalau nak keluar rumah, pakai 2 produk ni, dah siap tak perlu makeup lama.


Antara rawatan yang paling popular di The Beauty Expert Academy Spa Cheras adalah Rawatan Korean BB Crystal Treatment atau dikenali dengan nama Sulam Bedak. Sulam bedak ni best sebab boleh buatkan kulit nampak lebih cerah dan glowing sebaik saja selepas rawatan. 

Korang boleh klik link ini untuk baca tentang Pengalaman Saya Mencuba Rawatan Sulam Bedak Korea. Saya ada ceritakan tentang apa itu Sulam Bedak Kristal/ sulam bedak, kebaikan sulam bedak serta pantang larang selepas sulam bedak dan juga isu Halal-Haram sulam bedak.



Lagi dua rawatan yang sedang meningkat naik adalah Placentex dan BIO-Dermagun. 

Placentex merupakan sejenis rawatan aesthetic yang lebih kurang macam sulam bedak, tetapi menggunakan serum DNA Salmon untuk merawat wajah dengan memperbaiki sel kulit yang rosak. So yang membezakan sulam bedak dengan placentex, hanyalah serum yang digunakan.

Manakala BIO-Dermagun pula merpakan sejenis rawatan transdermal yang menggunakan mesin dermagun yang memasukkan Hylorunic Acid, Vitamin, Enzyme dan Amino Acid kedalam kulit untuk memulihkan tona kulit, menganjalkan muka serta melembapkan kulit.

Kak Mas tengah pegang mesin BIO-Dermagun


Kalau korang sedang mencari aesthetic spa terbaik di Kuala Lumpur, makanya The Beauty Expert Academy Spa Cheras adalah pilihan yang terbaik. Selain daripada menyediakan servis sulam bedak di Cheras, mereka juga ada menyediakan pelbagai servis kecantikan yang lain.

Promosi untuk pelanggan kali pertama:

The Beauty Expert Academy Spa Cheras dengan baik hatinya nak berikan diskaun sebanyak 65% untuk korang yang kali pertama datang ke spa ini bermula dari 9 Februari 2020. So apa lagi? Boleh bawa mak dan kawan sekali.


 Waktu operasi:
Isnin-Jumaat (10.30AM- 7.30PM), Sabtu & Ahad (10AM-6PM)


The Beauty Expert Academy Spa Cheras
 No 14B, Jalan Suadamai 1/2,
Bandar Tun Hussein Onn, 43200 Cheras, Selangor.
Contact: 03-95497094/ 013-2576447

Facebook: www.facebook.com/thebeautyexpertacademy
Instagram: www.instagram.com/thebeautyexpertcheras


With love,

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS