MRFIX Putrajaya Kedai Repair Phone, Laptop & MacBook Murah

Assalamualaikum korang,

Baru-baru ni, MacBook saya buat hal tak boleh nak on. Korang pun mesti pernah ada masalah macam ni. Kalau tidak pun mesti pernah mengalami salah satu jenis device seperti Android, iPhone, Macbook atau Windows laptop ada problem.

Lepas dah cari kat mana boleh repair laptop murah area Putrajaya, Cyberjaya dan Bangi, finally saya jumpa lokasi untuk baiki smartphone dan iPhone, baiki laptop dan repair MacBook yang murah, trusted dan yang paling penting harga sangat berpatutan.

Pakar membaiki semua jenis idevice, Android dan MacBook, MRFIX Putrajaya (Bazaar 8) merupakan kedai baiki smartphone repaid face to face yang ada kepakaran untuk semua jenis gadgets seperti Apple dan Android.


[Video hantar repair MacBook di MRFIX Putrajaya]
sini

Cawangan kedua MRFIX Putrajaya (cawangan pertama MRFIX Gadgets Bangi) merupakan 100% milik bumiputera yang boleh bantu baiki masalah device korang dengan segera oleh team MRFIX yang berpengalaman.

So kalau korang ada masalan common seperti masalah keyboard rosak, nak tukar LCD screen MacBook atau bateri Laptop windows, boleh la singgah kat sini. MRFIX merupakai kedai baiki yang the best in the market sekarang ni tau.



Lokasi MRFIX Putrajaya terletak di Bazaar 8, Presint 8, Putrajaya. Kalau datang kat area sini, landmark dia hanyalah di atas Speedmart 99 sahaja. Parkir pun banyak dan mudah nak park kalau datang ke sini.

Sampai je sini, naik sahaja ke tingkat atas, dan jumpa lah cawangan MRFIX Putrajaya untuk korang ke kedai baiki dan repair phone murah di kawasan Putrajaya, Cyberjaya dan Bangi. Ada juga servis baiki dan repair smartphone samada nak repair iphone ataupun nak repair telefon android.

Yang mencari kedai repair laptop atau nak baiki Macbook di kawasan Putrajaya, Cyberjaya dan Bangi pun boleh hantar servis di MRFIX Putrajaya sebab mereka ada servis baiki laptop dan MacBook juga. Staff pun memang berpengalaman dan ada skill untuk baiki laptop korang.



Antara servis yang ada di MRFIX Gadgets Putrajaya termasuklah:
✅ LCD replacement;
✅ Battery replacement;
✅ Masalah charging port;
✅ Masalah speaker;
✅ Masalah software/ firmware;
✅ Masalah GPS/antena;
✅ Masalah kamera belakang;
✅ Masalah kamera hadapan;
✅ Masalah fingerprint;
✅ Masalah device selalu off/on;
✅ dan banyak lagi.

Kalau korang mencari kedai untuk baiki masalah kerosakan disebabkan air, masalah motherboard, nak update software atau firmware, nak tukar button rosak, nak check dan tukar bateri smartphone di kawasan Putrajaya dan Cyberjaya, boleh lah ke MRFIX Putrajaya.




Kenapa MRFIX Putrajaya menjadi pilihan utama saya adalah sebab kat sini ada buat pemeriksaan percuma. Contoh macam haritu, MacBook saya tak dapat nak on, tapi saya tak tahu sebab apa. Ingatkan ada masalah motherboard, rupanya masalah bateri sahaja. Terus tukar kat sini.

Harga servis di MRFIX Gadgets pun sangat berbaloi dengan menggunakan alat ganti yang original dan tulen. Kalau tak ada sparepart ganti yang baru, staff akan inform dulu kat kita kalau macam mana. Jadi terpulang untuk kita pilih ikut recommendation deorang atau tidak.

Staff juruteknik kat sini semua berpengalaman tinggi, pakar dan memang dah lama berada didalam bidang ni. Setakat nak servis device, iPhone, Android, laptop dan MacBook tu benda kacang je bagi deorang. Ececeh!

replacement battery iPhone murah area Putrajaya

Top best repair laptop area Putrajaya, Top best repair MacBook area Putrajaya

Saya recommend korang untuk datang ke MRFIX Gadgets yang terletak di Presint 8, Putrajaya yang merupakan kedai baiki telefon yang murah selain daripada menggunakan alat peranti yang original dan berkualiti.

Kat sini, korang boleh tengok sendiri macam mana staff baiki telefon Android atau iPhone korang secara berhadapan mata dan face to face. Barulah lebih percaya yang deorang pakai barang ganti yang original dan berkualiti.

Dan yang paling best sekali, setiap servis baikpulih yang korang buat di MRFIX Putrajaya mesti akan dapat warranty. So kalau katakan jadi apa-apa masalah berkenaan, tak adalah nak kena bayar lagi sebab boleh hantar balik kat sini.



Bergantung kepada masalah, staff akan cuba sedaya upaya untuk selesaikan masalah device kita dengan cepat. Kalau setakat nak tukar bateri atau masalah kecil tu, selalunya dalam 30 minit dah boleh selesai. Macam haritu saya tukar bateri MacBook di MRFIX Putrajaya hanya mengambil masa 1-2 hari sahaja.

MRFIX Putrajaya Kedai Repair Phone & Macbook Putrajaya bukan sahaja merupakan kedai baiki telefon dan laptop, tapi kat sini pun ada jual aksesori telefon seperti cable dan screen protector. Walapun tak banyak, tapi sementara tunggu tu boleh la cuci mata.

Kat sini pun ada tempat menunggu yang selesa. Walaupun kedai atas ni kecil saja, tapi selesa dan beraircond juga kalau nak tunggu kejap. Staft juruteknik pun mesra dan sangat informative dalam sharing ilmu penjagaan telefon dan laptop.



Waktu operasi MRFIX Putrajaya: 10:00am - 9:00pm

MRFIX Putrajaya
A-6A 1st Floor, Blok A, Jalan Seluang P8/7, Presint 8, 62250 Putrajaya.

Website: www.mrfix.my
Instagram: www.instagram.com/mrfix_putrajaya
Facebook: www.facebook.com/repair.phone.putrajaya
TikTok: www.tiktok.com/@repairphoneputrajaya

Till then, 
Zayani Zulkiffli.

Post a Comment

6 Comments

it is good we have MRFIX Putrajaya to help fix the spoilt gadget. I know where to go when mine spoilt now
Aerill Hassan said…
lengkap betul ya servis dekat sini. untuk phone ada, macbook pun ada. bolehlah nnti ke sini kalau ada masalah iphone nanti :)
Rawlins GLAM said…
Wah. Kebetulan Rawlins nak upgrade my iMac. Boleh gi sana sebab dekat ngan my place tu.
senang bila ada kedai membaiki laptop dan handphone mcm ni.. dan paling penting sangat transparent.. mmg terbaik
仙妮 said…
Ohh yes thanks for sharing this, it's so nice to note a reliable gadgets repair service now, saved it. Cheers Siennylovesdrawing
Sunshine Kelly said…
Thanks for sharing this info, I have take note on their contact in case i need their help

FOLLOWERS